13 June 2013

Lihtne karrine riisipada - maitsev ja tervislik


Ennem kui retsepti juurde asun, pean kohe ütlema, et riis on mu nõrkus :). Ehk siis väga maitseb mulle. Tihti söön seda isegi paljalt, kuid üldjuhul teen erinevaid riisi pajaroogi juurviljadega ja kuna neid variante on lihtsalt nii nii palju, siis ei hakka ka igav. Ma ei kujuta ette millal tuleb see päev kui mul riisist ja sellest tehtavatest toitudest isu täis saab :), siiani pole veel seda juhtunud.

Eile, peale oma õhtust trenni teadsin, et kui koju tulen, siis kindlasti ühe riisi roa endale valmistan. Eriti veel selle pärast, et teel koju, korjasin metsast karulauku ning tahtsin kindlasti proovida seda ka oma toidus, pole varem katsetanud.

Minu puhul on muidugi ka see, et olen tohutu chilli ja karri fänn ning üldjuhul kui endale süüa teen, siis ei puudu ka ohtralt nende mõlema lisamine. Tänases retseptis kasutasin ma chilli helbeid ja Santa Maria karripulbrit.
Võibolla ajapikku hakkab ka lugejale silma, et kui endale süüa teen, siis ei kasuta ma rasvaineid. Kuidagi harjunud niimodi elama juba üle 10ne aasta. Kuid see ei tähenda, et ma üldse õliga tehtud toite ei söö, söön ikka aga üldjuhul ainut siis kui väljas söömas käin :).

Nüüd aga lähemalt tänasest riisi pajaroa retseptist. See variant on ülimalt lihtne ning ei sisalda palju komponente, üldjuhul kui külmkapis pole suurt midagi :). Kuid leidsin sibulaid, porgandeid, rohelisi ube ja tomatipastat - kõik mu suured lemmikud.

Retsept:
1 kotike riisi (siin kasutasin Bosto basmati riisi)
4 sibulat (kasutasin kaks punast ja kaks tavalist sibulat)
2 keskmise suurusega porgandit
200g külmutatud rohelisi ube (võib ka rohkem kui soovi)
Umbes 200-250g tomatipastat (kasutasin Pomi Strained crushed tomatoes)
Maitse järgi karri pulbrit (näiteks Santa Maria oma)
Soola asemel kasutan maitsestamiseks soja kastet
Soovi korral ka chilli helbeid

Valmistamine:

Pane riis keema ning asu ülejäänud komponente ette valmistama.

Haki sibulad

Koori ja tükelda porgand

Lisa sibul ja porgand pannile hauduma mõõdukal kuumusel, vajadusel võib ka veidi vett lisada. Kui mõlemad on muutunud juba pehmemaks, siis lisa oad ja lase veel kõigel küpseda kaane all.

Nüüdseks on juba riis valmis saanud ja võib lisada juurviljade hulka. Kui kogu kotike pannil, ära veel sega, lisa juurde karri pulber, tomatipasta, soja kaste ja soovikorral chilli helbed ning siis sega kogu pada korralikult läbi ning jäta mõõduka kuumuse juurde küpsema. Aegajalt sega ja vajadusel võid ka veidi vett lisada kui tundub liiga kuiv.

Umbes 15-20 minuti pärast on pada valmis ning võid sööma asuda. Kui tundub, et soolasust on vähe, lisa kas pajahulka või oma taldrikule tõstetud portsu hulka soja kastet.

Mina lisasin oma portsule juurde veel ka värskelt hakitud karulauku, väga maitses :)!



Võite julgelt minult veel erinevaid riisi roogasid oodata aga seniks head katsetamist!


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...